Inlägg 24

Jag lovade ju att berätta mer om helgen, så här kommer det:
 

Tanken var att ta tåget, men buss var typ halva priset, och jag är ju inte den som är den, så bus it is (or was...)
Väl framme i London så visade sig mina försök att förstå tunnelbane-linjer plus tunnelbane-kort hemifrån helt onödiga, det var rätt enkelt så fort man var på plats!
Tate Modern, det var vår första destination under lördagen och värt! Jag hade väntat mig konstig modern konst, som jag i och för sig tycker är rolig, men jag fick så mycket mer! Monet, Picasso och en massa andra som jag inte kommer ihåg (läs inte är tillräckligt konstintresserad för att lägga på minnet) och diverse underliga inställningar.
Efter museet så gick vi till Borough market, en sjukt härlig mat-marknad. Med hundra miljoner människor och nästan lika många mat-stånd, hääärligt! En sjukt god quinoa-burgare med mortotssallad (som ni kan se blev min lunch!)
Och sen FOTBOLL. Det var sjukt häftigt, STÄMNING.
Tyvärr så slutade inte matchen så bra ur Swanseas synvinkel, 1-0 till West Ham, men vem bryr sig! (ockj, tydligen en hel massa människor, men ändå!)
När vi sen skulle ta tunnelbanan hem så var det den längsta och sjukaste kö jag någonsin sett, bara för att komma in på stationen, och efter som att vi bara bodde två ststioner ner på lijen, så beslutade vi oss för att gå. Bra beslut, med tanke på att vi passerade mängder av bilar och bussar, som aldrig passerade oss igen, och då gick vi ändå i 40 minuter!
Och efter som att det här med att den Indiska maten är bäst i norra England (typ Sheffield) inte är sant enligt Sheffield folk, utan i London, så bestämde vi oss för indidkt och Brick Lane! Mer Veggi och en vegitarisk Thali, perfekt! Tanken var att kanske gå in på någon bar, men när maten var uppäten så var klockan över elva och efter som att tunnelbanan slutar gå vid 12, så gick vi tillbaka och åkte hem. Tur var det, för jag tror vi tog den sista!
Efter frukost på söndagen så åkte vi till Brick Lane, igen! Men nu för marknad och vintage-shopping.
Halv tre så rullade vi ut från parkeringen i Barking, efter en grymt mysig helg!
 
Och träningsvis? Tjaa.. är man i London för en helg så kan man med gott samvete skippa det där med träning tycker jag!
Annars så har jag börjat springa igen, jag genomlevde mitt livs värsta orienteringsträning i tordags, vilse är bara förnamnet.. I fredags så hann jag med en 50 minuters jogg innan jag åkte till London och idag en annan 45 minuters jogg innan jobbet (min andra jobb dag på Jontys!) och nu ikväll cirkelträning med ShUOC.
 
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback