Inlägg 27

Jag vet att det är länge sedan sist, men jag har varit upptagen!
Först Brittiska natt-mästerskapen (jo, jag är i bra löpform, men orienteringen? njaa...) jag hade tredje bästa tid, men efter 10+ minuter av bommar så är jag inte jätte nöjd. Jag fick i alla fall en buff med mig hem, Laura som kom  trea tyckte att jag skulle ha ett pris då min tiid var bättre, så jag fick hennes.
 
Loppet på söndagen var bättre, men andra halvan ingen höjdare då leran gjorde min karta omöjlig att läsa och jag fick gissa mig till hur jag sprang... Men mest spännande blev det efter loppet då jag tillsammansmed Alex och Nick skulle plocka in 80 kontroller!
Ursäkta, men vem hade inte tänkt?
Så stelfrusen och blöt och lerig så var det bara att ge sig ut igen. Men när vi kom tillbaka efter att ha gjort första sidan av vägen så blev vi glatt överraskade, mannen som organiserade tävlingen hade själv gått ut och tagit in 10 av kontrollerna, så vi hade bara en 8-10 var till att hämta in!
 
På måndags morgonen så åkte alla 100 människor som bott här (eller 4 av dom extra 8) hem. Och jag tvättade och städade tills dess att Walesaren dök upp vid lunch tid. Sen så var det ShUOCs styrka på schemat!
 
Gårdagen avsltades med Fattiga riddare, Pannkakor och Pommes... Jag vet, underligt. Men först så var det Fattiga riddare och Pannkakor, men grannarna hade köpt för mycket Take Away, så vi fick en påse pommes. Vilket resulterade i att jag blev så trött så att jag inte kunde sova, men så värt det!
För innan dess hade jag jobbat min klart stressigaste dag hitintills, 9,5 h! Och kunder helahelahela tiden. Kul, men stressigt. Jag åt lunch vid fyra, började jobba vid 8:30, det säger lite..
Sen så var det intervaller i Endcliff med ShUOC, 1-2-4-6-4-2-1 med 90 s vila emellan. Lerigt som tusan, men kul och jobbigt!
 
Idag så har jag jobbat ytterliggare några timmar (10-3) och ssen så stack jag och Matt ut på ett 1 h och 45 minuters långpass i snöovädret.
 
Mina latte börjar bli godkända för att sälja, även om mönstret inte är riktigt topp notch, vi kan väll kalla det Modern konst? Mina ben är tötta och i morgon så är jag ledig och ska bara njuta hela dagen, inkl. Sprintervals med ShUOC! Sen jobbar jag 8:30-18:00 på fredag igen!
 
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback