Inlägg 29

YES! Nu börjar det likna något.
Träningen verkar ha gett resultat, och detta har varit en riktigt bra träningshelg. I vanliga fall så brukar jag vilja få in någon typ av styrka på fredagar, men efter som att jag jobbade hela fredagen och Matt var här så ville jag inte gärna dra iv'g till gymmet halv sju på kvällen och lämna honom hemma (man får inte komma in om man inte har medlemsskap, knasigt?! Jag vet...) så istället blev det en halvtimmas jogg med några korta avslutande ruscher. Sen i lördags så var det uppe med tuppen för att käka frukost i perfekt tid innan dagens första träningspass, Park run.
 

Det är en cool Brittisk grej, i en massa städer så arrangeras varje lördag 09:00 ett 5 km lopp i en lokal park, och jag hade bestämt mig för att testa lyckan denna lördag. Sist jag sprang så gjorde jag det på en tid runt 20:30, något jag inte var helt nöjd med och jag hoppades på att hamna en bra bit under 20 denna gång.
Det verkade dessvärre inte så lovande innan loppet, för termometern visade på under nollan och på väg till loppet spang jag över flera istäckta vattenpölar med mina grymt snygga, men utan speciellt grymt bra grepp Adidas.
I vilket fall, jag försökte gå ut rätt hårt, stod lite väl långt bak och sprng säkert om 30-40 löpare under loppets första 500 meter. Sen så forstsatte jag att plocka placeringar hela vägen runt, jag vet inte hur många jag sprang om, men jag vet att bara en man lyckades ta sig förbi mig, och det var med 400 m kvar till mål då benen var fett trötta! Första varvet kändes bra, jag tryckte på, men aktade mig för att börja sprinta allt för hårt. Kollade tiden halvvägs och såg att jag hade en bra chans att ta mig under 20 om jag fortsatte i samma tempo, så därför försökte jag öka lite. Med knappt 500 meter kvar till mål så tittade jag på klockan och insåg att det fanns en liten liten chans att ta mig under 19 minuter, och jag försökte att ge det mitt bästa försök. Men jag orkade inte riktigt hela vägen in och slutade på 19:03. Något jag är klart nöjd med, även om 18:59 hade låtit bra mycket coolare! Men jag såg efteråt att väldig många var långt ifrån sina PBn, och jag gissar att isen kanske hade lite med den saken att göra, även om jag under loppet inte tyckte att den störde alls. I vilket fall, VÄLDIGT NÖJD!
 
Efter racet och lite energi-shopping (mjölk och energi-bars) så tog jag Walesaren (som inte ville göra Park-loppet, men som var grym hejjaklack och joggade dom 25-30 minutrarna med mig ner till parken) bussen till Fox house, en resa på en 20 minuter. Sen så joggade vi ytterliggare 3-4 km till starten på orienteringen och efter att ha bytt om så var det 5,5 km orientering som gällde. Jag bestämde mig för att bara jogga runt, men orienteringen gick bra (förutom den delen av kartean där det var 300 000 000 stenar, 5 av dom var med på kartan, och vi letade efter en sten...) och efter en timma så var jag framme vid målet.
 
Så efter en inte allt för nyttig lunch och en mysig eftermiddag med choklad och The Holiday så var vi åter igen uppe tidigt, orienteringstävling stod på programmet. Compass sport cup närmare bestämt.
Det är en tävling som arrangeras varje år i Storbritannien, först ett kval i februari och sen final i november. Men jag och Walesaren var inte i samma kval, så han åkte åt sitt håll och jag åt mitt.
Det var inte världens mest tekniska område, men dagens största bom var knappt 30 s så jag känner mig ändå nöjd. Seger med 6:55!
 
Med andra ord en helt okej helg!
 

Puss&Kram

Kommentarer
stiiiive säger:

Fan va du köttar leo!! Grym :)

Svar: Danke schööön pink-lady! (:
Amanda Leo

2013-02-19 | 17:57:40
Anonym säger:

Stabil insats, på min ära! Och snart är våren här med betydligt trevligare klimat också. Keep the good work up!

Svar: Yepp. Men det har inte varit för otrevligt än, dvs, pepparpeppar, kallt och snö men inte så mycket regn! (:
Amanda Leo

2013-02-19 | 23:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback