Inlägg 31

Next up: Flytt!
Alex och Rachel flyttade redan förra helgen, men jag har varit kvar i huset själv denna veckan, och så här långt har det varit en händelserik sådan. Men vi tar det ifrån början, i fredags så jobbade jag, 08:30-18:00, trodde jag ja!
Men nej, det gjorde jag inte alls. Jag började vid 11... Men lyckligt ovetande så vaknade jag tjugo över sex och 20 minuter senare så var jag ute ur huset. Ett snabb-distans pass senare så trodde jag alltså att det var god tid att infinna sig på jobbet, men fel-fel-fel! Fast helt dumt var det ju inte, jag fick rostat grahams-bröd med ägg och röktlax till frukost och efte det så gick jag hem till Kim och Richard där jag lekte runt med barnen.
Efter jobbet så kom Walesaren hit, men kvällen tillbringades med tjejerna i ShUOC, skvaller och choklad-kaka! I lördags så var det alltså dags för BUCS, Brittiska universitets mästerskapen. Jag hjälpte först till i starten i en timma (-2, gissa om det var kallt!), sen så sprang jag i dryga timman (tyvärr) och efter det så plockade jag in kontroller. Det var en trött, stelfrusen jag som kom hem till Bransby Street. Men efter en kopp chokladmjölk, en dusch, och ett glas vin i soffan med Walesaren (missade tyvärr förfesten då jag istället fick plocka in kontroller...) så var jag återigen back on track!
Middag, prisutdelning, en hel del svenska (Linnéa Gustafsson vann inte så överraskande damklassen) ledde upp till Bar One och senare Poptarts där vi dansade benen av oss hela natten, eller för min och Walesarens del, halv ett. Jag vet, nästan pinsamt tidigt, men vi behöve gå upp runt sju nästa morgon och jag hatar att tävla när jag känner mig risig. Stafetten nästa dag var en roligare upplevelse för mig, jag sprang i Edinburghs sista lag, men det spelade ingen roll, så länge som jag fick springa, och det är alltid kul att ha ett riktigt lag att springa i.
Walesaren åkte hem efter pub-lunch och fotboll (Swansea vann någon cup-final verkar det som) och första kvällen ensam i huset var ett faktum. Men för att vara ärlig, det var något jag knappt märkte av, jag somnade som en stock! I måndags så gjorde jag inte mycket, tränade två gym-pass och bakade en kaka, glidardag. 
Intervallerna med ShUOC på tisdagarna är grymt tuffa. Jag och Anwen springer ungefär lika fort just nu, och ingen av oss vill låta den andra leda, så det blir en tävling runt leran i Endcliff-park, och jag tror att gårdagens 5-4-3-3-2-2-2-1-1-1-1 tog ut sin rätt, för morgonens jogg och eftermiddagens gympass har varit jobbiga även om Jontys slog nytt rekord i att vara lugnt idag.
Nu så ska jag vika tvätt och gömma min oinslagna present.
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback