Inlägg 36

Ibland så går det inte riktigt som man tänkt sig. Just nu går det uppenbarligen inte alls som jag tänker mig... Det där dygnet som jag bommade bort av mitt liv förr året är påväg att få sällskap av ett annat,10 minuters misstag tillhör liksom vanligheterna när jag orienterar numera. Jag är antagligen i bättre löpform än jag ens var i närheten av under mina två sista Eksjö år, men det hjälper ju inte så mycket när jag vet var jag är en bråkdel av varje lopp.
 
I vilket fall, efter denna deprimerade inledning, det var alltså Brittiska sprint- och medelmästerskap i helgen.
Först sprint kval lördag morgon, vilket jag misslyckades totalt med (1,5 min bom...) och därför inte tog mig till final. Sen sprint final (B-final för min del) som jag vann med en minut och 20 sekunder efter ett lopp som faktiskt var helt okej.
Ut i skogen igen, söndag, medeldistans, bara ett lopp. Inte någon bra känsla innan, men försökte tänka bort det och fockusera på loppet och orienteringen. ERROR! Börjar med att springa till tvåan före ettan och det beskriver mitt lopp ganska bra. 8 minuters misstag senare så korsade jag mållinjen, avslutade åtminstonde med ett par bra sträckor efter varvningen.
 
MEN förutom sorgliga orienteringsresultat så har jag och Matt också varit på en IKEA visit, käkat köttbullar och köpt kuddar till mitt nya, tillslut, färdig målade rum! Bilder kommer snaaaart!
 
Som tur är så orienterar ju inte alla som jag, Rachel vann och Anwen kom trea! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback