Inlägg 25

Det är rätt skönt när klockan är strax efter åtta och dagens träning är avklarad. Halv sju ringde alarmet i morse och 20 minuter senare så var vi på väg. Det är ju alltid härligt att börja med 15 minuter rakt uppför, så när jag och Rachel kom fram till Crookes för att möta upp Santi och Laura så var vi både trötta och uppvärmda. Det snöade här igår, igen. Men sen regnade det, så det mesta smälte. Ute i Rivelin så fanns det dock snö kvar, tyvärr. För det var ingen fin vit snö utan grå brun gyttja och både jag och Rachel lyckades med varsin fin vurpa under den första halvtimman. Men det var en bra runda, först tänkt som ett långpass, men Rachel behövde springa tillbaka så vi hände på. I alla fall, dryga 80 minuter, i och för sig i "snack-tempo", men ett högt sådant. 
 
Nu blanketter! Intervju i morgon vid tio och sen jobb, 11-17.30! Och 5 miljoner blanketter att fylla i! Jag misstänker att mina odds inte är dom bästa, jag har bara kunnat fylla i hälften av blanketterna då jag saknar kurser och kvalifikationer som dom har i det här landet. Alltså måste jag komma dit, väl förberedd och golva dom med min underbara personlighet. Annars så är det lite tvätt, städning och ett CV att dela ut på dagens schema.
 
Intervallerna igår kväll blev en underlig upplevelse. Jag räknade lite fel på avståndet till parken där intervallerna skulle vara (typ 10 minuter...) och missade den första intervallen. När jag sen sprungit min första intervall så kom ShUOC till samma fält och när jag ställde upp för min andra intervall så hörde jag någon ropa "Amanda, vi är här!". Ooops, så ursäktande begav jag mig ut på min andra intervall. Tillslut så blev det 4x4 intervaller med 2 minuters vila. Dom flesta sprang bara 4, men jag fick med mig Fiona och Poppy på 5, så att jag kunde få springa 4. Och sen några minuters vila innan jag sprang bort till ShUOC och hängde på 5 av deras 30x30 intervaller (Dom körde 10 minuter sen 10 minuter 30x30 för att sen avsluta med 10 minuter..).
Så med en total uppvärmning/nerjoggnings tid av dryga 40 minuter så blev det tillslut ett bra pass, men jag har fortfarande inte fått springa på löparbanorna.. nästa vecka?!
 
Nu är det läge att diska och fixa.. Plus att här kommer bilden som jag skrev att jag la in i förra inlägget med tydligen inte gjorde!
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback