Inlägg 30

Veckans andra intervallpass precis avklarat, en 9-bar i magen och ett glas vatten i handen. Det här med energibars kommer antagligen att utvecklas till en dålig, dyr vana. Det ingår liksom i dieten, och dom är fett goda och super-nyttiga. Men dessvärre något jag måste vänja mig av med innan student livet, annars så kommer hela studiebidraget att läggas på energi-kakor... Men bättre det än rikiga kakor!
 
Annars så har jag försökt att nå min halvt om halvt magsjuka och antagligen kalas-bruna familj på Skype i en vecka, det verkar inte vara någon bättre mottagning där borta i Thailand ni!
 
Så efter 30 minuters sprint-intervaller (effektiv tid) och ett träningspass på runt 80 minuter (en del vila dock) är jag rätt nöjd med livet. Jag har varit hos frisören i 2,5 h och är snyggare än någonsin, jag har fixat med bank-konto (hoppas jag) och i morgon så blir det tredje jobb-dagen för denna veckan. 
 
I måndags så hade jag ett nytt möte med en skol-förmedlings-firma, och det verkar bra, men jag behövde ett bank-konto innan jag kunde börja jobba där, så det har jag försökt ordna med i går och idag, så jag hoppas att det löser sig! 
 
I tisdags så jobbade jag först 10 timmar innan jag sprintade bort till parken för att komma i tid till intervallerna. Vilket jag lyckades med (ska aldrig mer gnälla på ShUOC-tid igen..) men med en uppvärmning på max 5 minuter så var 5-1-1-5-1-1-5-1-1 med en minuts vila ingen höjdare. Första intervallen var en plåga, sen så gick det bättre men när vi stannade så snurrade min värld (och inte på det romantiska Ted Gärdestad viset). 
En gång så försökte jag hänga Ida Bobach runt en O-ringen etapp (hon lämnade mig halvvägs i ett grönområde, vilket var rätt åt mig, jag tror att jag lärde mig något av det), en gång så sprang jag back-intervaller i 30 plus, en gång så åt jag två penicellin-kurer och drog där efter på träningsläger till Polen där jag efter ett grymt ol-intervall pass sprang en terräng-runda med mass-start, en gång tvingade jag mig att springa ALLA ol-back intervaller i Eksjö fastän det inte alls var idén med träningen och en gång så sprang jag intervaller på ett lerigt fält i Sheffield klockan halv sju en tisdagskväll. När jag kom hem i tisdags (fråga mig inte hur det gick till) så satt jag i dödställning på golvet tills jag blev tillsagd att ta tag i mitt liv (gå och duscha) och sen fick jag en skål med mat i knät. Aptiten var dock på noll, så det mesta hamnade i en lunch-låda. 
Men det jag hade tänkt komma fram till med detta inlägget är att,
när jag och Rachel sen åkt till Lucy för att käka glass och pannkakor så mådde jag plötsligt bra mycket bättre, resultatet av detta? Tjaaa.. Pannkakor, glass, blåbär och nutella verkar vara den bästa medicinen, kom ihåg det!
 
Annars så har jag shoppat till min svarta outfit på lördag, efter Brittiska studentmästerskapen så är det bankett och fest och vi ska tydligen vara svarta, så primarks 10-20 kr smyckes avdelning fick bidra med krimskrams. Nus så ska jag duscha och sen slå in Walesarens alla hjärtans dags present (oops!)
 
Plus här kommer länkar till söndagens tävling, seger marginalen med 6:50 verkar ha krympt men jag tror att tjejen som står som två var diskad, verför vet jag dock inte.
 
http://www.obasen.nu/winsplits/online/en/default.asp?page=table&databaseId=24332&categoryId=9
http://www.leioc.routegadget.co.uk/leioc/reitti.cgi?act=map&id=115&&kieli=
(women blue)

Puss&Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback