Inlägg 10

Ack så fel man kan ha!
Jag trodde att jag var bra förberedd. Jag skrev CV, sökte jobb och ordnade med bostad innan jag kom hit. Och efter som att jag redan varit här en gång tidigare så trodde jag att jag visste hur allt fungerade, men ack så fel man kan ha!
Dom har inga person-nummer i Storbritannien, något som ställer till det rejält! Så för att bevisa att jag är jag så måste jag fixa en kod, en kod som bara går att ordna om jag kan bevisa min adress, som bara går att bevisa om jag har en kod. Förstår ni problemet? Och innan jag kan bevisa något så kan jag verken öppna bankkonto eller arbeta här... Så efter två dagar av total förvirring och mailande + telefonsamtal så har jag nu kanske kommit fram till en lösning. Tydligen så ska dom kanske kanske kunna hjälpa mig på skattekontoret.
Annars så har jag sökt ett par fem sex nya jobb på nätet, igår var jag i kontakt med en kvinna som verkar väldigt intresserad, men vi kan inte träffas innan jag har fått ordning på alla papper och det kan i värsta fall ta någon månad. Men än så länge håller jag mig sysselsatt, jag besökte tre rekruteringsfirmor vid lunch tid och lämnade ut ett CV hos en butik som sökte anställda. Jag var också på ett gym och kollade läget och dom sa att dom kanske, eventuellt inom en snar framtid kommer att lägga ut något på nätet. Nu så ska jag ta tag i mitt liv och läsa på om hur det där med skatte kontoret fungerar, jag ska kolla ordentligt vart den stora postterminalen ligger (kontoret bad mig att återkomma på måndag) och jag ska söka efter rekruteringsfirmor på nätet. Och sen så ska jag springa backintervaller, eller snabb-distans, KALAS!
 
Puss&Kram
 Alex och Rachels fett coola bil! Ingången närmast bilen är deras, och fönstret ovanför den blå sopunnan lika så!

Kommentarer
Pappa säger:

RekrYtering!

Svar: ...
Amanda Leo

2013-01-20 | 22:22:39
louise m säger:

Hej, om din plan inte fungerar så kan jag tipsa dig om att gå till "the job centre". Dit fick iaf jag gå när jag skulle skaffa mitt NI-nummer :)

Och jag är himla avundsjuk på ditt liv just nu!! ^^

Svar: Jag var där idag, och det verkar som om att det kommer att ordna sig. Öppnade du bankkonto här, och i så fall, med vilken bank?
Tack för tipset!
Amanda Leo

2013-01-23 | 12:48:50
Louise säger:

Jag har ett konto på Halifax, kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men jag tror det bara var att gå dit och det var inga problem bara du har ditt NI (y)

Svar: Okej, tack, jag ska kolla upp det! Ja, det borde bara ta så där en två veckor till! (:
Amanda Leo

2013-01-24 | 11:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback