Inlägg 11

Klockan stod på 06:40 idag. Normal tid för dom flesta av er, och för en månad sedan så hade jag redan börjat jobba då. Men nu har jag vant mig vid att gå upp mellan halv och kvart över åtta, så det kändes tidigt. Men glad i hågen, på med träningskläderna, ett glas juice stående vid köksbänken och sen på med löparskor. Kvällen innan hade jag anmält mig till ett pass på gymmet, Hii Cordi-någonting. Lite som effektstyrka trodde jag. Och tror fortfarande, för jag har faktiskt ingen aning. När jag kom till gymmet 20 över sju så var passet inställt och jag fick jogga hem igen. Väl hemma så körde jag dryga 50 minuter av styrkeövningar, så effektivt jag kunde dvs. cirkelträning utan vila, vila blir det i pauserna som det tar att byta övning.
Sen så har jag sökt något mer jobb på nätet och för en timma sedan så avslutade jag en jätte låååååång ansökan för ett jobb. Men annars så har jag tagit det ganska lugnt. Jag bakade mer knäckebröd (Majsmjöl-linfrö-solrosfrö-seamfrön-örter-oliv olja-vatten-salt) och jag tog mina CVn och besökte Hillsbrough, en stadsdel 10 minuters jogg härifrån. Men det enda dom sökte där var en skönhetsterapeut, och jag känner väl kanske inte att jag direkt passar in i det facket. Men jag tvingade på ett par café ägare var sitt CV och hoppas på det bästa!
Annars så väntar jag på svar från Skattemasarna och hoppas att min plan kommer gå i verket.
Och sen så måste jag ju berätta om gårdagens träning! Jag får börja med att be Rasmus och Emil Wingstedt om ursäkt, det blev inga +25 minuter effektiv tid på intervallerna.
Jag kollade runt lite, och jag gissar att orienteringsklubbens träning en typ av snabbdistans hade kunnat vara jätte bra. Men jag visste inte vem eller vilka som skulle komma, och det hade varit så där att  springa den själv. På ShUOCs torsdagsträningar är det ofta ganska tomt så löparklubben skulle köra intervaller och jag bestämde mig för att jogga dit. Efter som att det snöade och var halt så sprang vi runt en gräsplan, första varvet alla tillsammans och sen så delade vi upp oss i grupper. Varven gick på mellan 2.52 och 2.58 och vi sprang 5 stycken. Sen avslutade vi med 4 20 s långa ruscher och sen en avslutande nerjogg på 40 minuter, ett bra sätt att spendera en torsdagskväll!
 
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback