Inlägg 12

Det blev inget skrivande igår, och jag har faktiskt INGENTING att säga till mitt försvar, men idag desto bättre!
Kartan ni kan se nedan var en del av gårdagens lååångpass! jag frös så att jag höll på att dö och var tvungen att använda min ena hand för att trycka ihop fingrarna på den andra och på så vis kunna öppna min ficka så jag glömde bort att stoppa klockan... Men jag lämnade huset vid prick på minuten halv tolv och kom tillbaka lite efter tre, jag ska inte lura er att hela den här tiden var träning dock.
Så först sprang jag ner till bussen där jag mötte Anwen och Emily. Vi åkte sedan en 15 minuter eller så upp till Sawmill i närheten av Ecclesall-wood. Där ifrån joggade vi ytterliggare 10-15 minuter innan vi kom in på kartan och sen körde vi två orienteringsbanor, först den långa och sen mellanbanan.
Den långa körde vi som "jaktstarts-intervaller" men utan intervall-tempot. Området är vanligtvis ganska lätt orienterat och därför så hade Anwen tagit bort alla stigar på kartan, men 5 cm snö gjorde sitt till. Jag kan informera om att dom bruna kryssen är "jord-platåer", försök att hitta dom i snö säger jag bara-> helt omjöligt att se. 
Emily släppte vi iväg först och sen växlade jag och Anwen om att vara tvåa... när den banan var avklarad så sprang jag och Anwen mellan-banan åt varsitt håll. Sen samlade vi ihop oss vid starten och joggade hem (någon dryg mil gissar jag at det var, och med tanke på att vi inte visste hur vi skulle springa så blev det ett äventyr.) tillsammans. 
Sen blev det London-planering med Walesaren (Skype) och till kvällsmat fixade jag laxburgare med avokado och solrosfrö-sallad, ohyeah! 
Iförmiddags så vart det backintervaller, inte lika länge som igår, men jobbigare! 15 x 1 minut med 1 minuts vila, något som innebar att jag var tvungen att snabba mig utför för att hinna ner till botten innan minuten var slut. Först så hade jag tänkt köra 20 x 1 minut med 30 s vila, något jag hittat i LG Skoogs blogg. Men att ta sig ner för Blake Street (#BRANT-BACKE) tar mer än 30 s så efter två intervaller stoppade jag klockan och joggde ner tillbotten. Sen körde jag 13 intervaller till med 1 minuts vila. Det innebar att jag inte hade tid att stanna på toppen utan var tvungen att jogga direkt ner igen, men jag tror att det säkert är bra för något! Jobbigt var det i alla fall och efter en 20 minuters nerjogg var jag hemma igen! 
Det har ju gått sådär med det utlovade dagens recept, men här kommer ialla fall ett till. Igår när Alex och Rachel var på restaurang så fixade jag dessa godisar och bjöd på när dom kom hem!
 
200 g hasselnötter
1 rågad msk kakao (ska vara Raw-kakao, så om ni känner att ni har för mycket pengar är det ett alternativ)
2 msk agvare-sirap 
vatten
jag började med att mixa hasselnötterna till ett pulver. Sen så hällde jag i kakao + sirap + lite vatten och körde några fler varv. När det såg ut som en deg/smet så tog jag upp den ur mixern och la den på ett bakplåtspapper och rullade till en korv. Sen in i frysen (jag la ut den med tankte på utomhustemperaturen) och en stund senare, en halvtimma eller så, är den redo att skäras upp i "pengar". Smakar lite som choklad-mandelmassa/nougat/nutella -> VÄLDIGT GOTT!
Nu så ska jag ta tag i mitt liv och eventuellt kanske
gå på en promenad. 
 
Puss&Kram

Kommentarer
Pappa säger:

Varför är det en tjej med amerikansk flagga i början på bloggen?

Svar: det är "jag är för lat för att fixa egen design och tog en som var klar" tjejen
Amanda Leo

2013-01-20 | 22:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback