Inlägg 14

Idag så blir det ett pre-tränings inlägg... troligen smart med tanke på all den kraft jag var tvungen att använda för att klara av att trycka ner varje tangent, och intervaller brukar fungera på ungefär samma sätt vad det gäller mig. Yes, ni hörde rätt. Tisdag = veckans första intervallpass. Dock inga banintervaller idag, Don Valley Stadium är täckt av snö så istället blir det Weston Park och följande program:
 
fartlek session with first 10 min as warm; 2 x 3 min; 2 x 2 min, 2 x 90 sec; 2 x 1 min with equal time recovery between the surges; and then 10 min easy to finish. This is a continuous run with surges followed by equal time easy running. So after you surge for 3 min, then 3 min easy, after you surge for 2 min, then 2 min easy. It is 15 min of fast running in the middle of a 50 min run.
 
Sounds good to me!
 
Innan lunch så var jag ute på en två timmars promenad + snabb-handling i vackra snöiga Sheffield! I morgon så blir det ett härligt långpass i samma stad och möte med Jobplus om mitt nummer. Eller kanske att det blir möte. För jag har fortfarande inte fått mina papper, och något säger mig att jag kanske inte kommer att kunna få något nummer om jag inte har dom. Vi får se helt enkelt!
 
Det är dessutom tjejkväll här varje dag denna veckan, Alex har åkt på kurs och fram tills fredag så är det bara jag och Rach, och sen är det bara jag för några dar (om inte Walesaren kommer hit, vi får se vi får se) innan Alex kommer tillbaka och Rach försvinner. Tomt hus med andra ord!
 
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback