Inlägg 17

Ibland så blir man så där förvånat tillfredställd och väldigt glad, och så var det i dag!
Denna fredagen så ringde klockan igen vid kvart i sju, åter igen ett glas apelsin-juice stående vid köksbänken och sen på med löparskorna. 45 minuter std det att passet skulle hålla på, och gör mig alltid lite misstänksam. För ibland så ska det ju vara 15 minuters lugn uppvärmning och stretching plus samma i slutet, och då återstår ju bara 15 minuters träning, men nejnejnej.
Här var det fem minuters uppvärmning, några få minuters genomgång och ytterliggare fem minuters stretching i slutet, resten var träning, och riktigt bra träning!
Vi körde 6 olika övningar (1. benböj med hopp - 2. utfallssteg med två mellanhopp - 3. burpees - 4. armhävningar - 5. omvända sittups - 6. korta sprintar).
Vi körde varje övning i 50 s och vila 1 30 s efter varje sett som såg ut:
1
1-2
1-2-3
1-2-3-4
1-2-3-4-5
1-2-3-4-5-6
Längre vila
6
6-5
6-5-4
6-5-4 (bakläxa på armhävningarna)
6-5-4-3
6-5-4-3-2
6-5-4-3-2-1
Jag pratade lite med kvinnan som höll i passet och hon verkade uppriktigt väldigt glad att jag var där. Hon försökter attrahera mer seriösa idrottare att komma då passet bygger på träning hon själv brukade köra då hon var elit-friidrottare. Hon verkade tycka att dom flesta som kom på hennes pass nog skulle må bättre av att gå någon annanstans då dom inte riktigt orkade att köra övningarna som dom var tänkta. Mitt mission är nu att försöka övertala så många som möjligt att komma nästa fredag!
 
Klockan två ska jag ut och jogga med Kim en 30-45 minuter så där, istället-för-fika-jogg
Jag gillar denna bilden!
Puss&Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback