Inlagg 2

Roadtripen har tagit sin borjan, wiiiiih! Efter nastan en vecka i Swansea da jag (och Matt) inte direkt fortagit oss utan fyllt vara dagar med lite traning, mycket somn, endel shopping, svar raknade besok hos den lokala cykelshopen och far-och morforalder hang sa ar jag nu ganska glad att vara pa resande fot igen.
Ett langpass vantar runt hornet, tydligen sa ska vi ta oss upp for nagra berg, HARLIGT! Att vi dessutom undgick att tillbringa natten under en bilmatta och en gammal utsliten filt gor ju knappast saken varre! For nar vi kom hit igar, lika pittoreskt och sjukt kallt som jag kom ihag det (Britterna gillar att ha samma temperatur inne som ute, nagot som medfor att ytterskor och jacka aldrig aker av...) fattades det kuddar och tacken i sovrummet. Alla dorrar till huset var lasta och familjen som bor dar var bortresta och kande inte alls for att svara i telefon. Sa vad gor man da? Jo man sticker ut pa en liten latt joggingrunda (langpass - intervaller - ol-langpass - intervaller fick mig att lova dyrt och heligt att det bara skulle bli ett latt pass) och 50 minuter senare sa vara alla problem losta! Ett SMS med bade namn, adress och nummer till kvinnan som kunde hjalpa oss fanns i Matts telefon och medan han loste diverse problem sa fixade jag mat och lyckligare an pa hela dagen avslutade vi kvallen pa en av Abers 60(!) pubbar med Matts kompisar. Men nu maste jag dra, disk vantar innan joggingskorna ska snoras pa.
 
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback