Inlägg 21

Sååå.. imorgon är det DEN STORA DAGEN, eller min första (och jag ska göra mitt bästa för att det inte ska bli den sista) jobb-dag.
Och om det går som det gick för Waelsaren i dag så blir det succé!  (Och jag måste kolla upp vad Alesbury har att erbjuda!)
Ibland så gillar man sin familj lite extra...Om någon vill ha tag på mig så har jag nu bytt identitet och heter numera Agnes Elisabet Leo...
Efter som att jag inte ska springa förrän på torsdag (då jag ska jogga en natt orientering i ett coolt område!) och efter som att jag hittade en skogssport på toaletten där Öberg rekommenderade 1x1 intervaller på cross-trainer så var det det som stod på dagens schema. I morse så power-walkade jag (för första gången i mitt liv om vi inte räknar den gången jag, Sara och Amanda gick runt Prostsjön och stannade halvvägs för att ta kort, och det gör vi inte.) ner till gymmet. Power-walken berodde mest på att jag ville ta mig dit så fort som möjligt. 
I vilket fall, jag kom in, frågade om dom hade en cross-trainer, fick till och med gå upp och kolla samt bli instruerad av en kille som jobbade där. Yes tänkte jag, lite för tidigt. För då jag kom ner och skulle betala så visade det sig att det skulle kosta ytterliggare 20£ att genomgå en "instrueringskurs" för gymmet. Jag förklarade att jag varit på en massa gym och att jag blivit instruerad på den enda maskin jag ville använda (jag hade för att vara ärlig inte ens pengarna med mig), men tjejen i kassan kunde inte ändra något, för hela systemet var låst efter som att jag inte betalat och genomgått kursen, så jag fick power-walka hem igen. Efter lunch (mera goda banan-pankakor) så försökte jag hitta ett gym som inte krävde medlemsskap, lättare sagt än gjort! Jag bestämde mig för att gå in till stan och prova Ponds-Forge, dom svarade inte i teefonen, så kanskekanske.
Nu till orsaken av mitt namnbyte, på det första gymmet så stod skärmen lite vinklad och jag lyckades se AGNES namn komma upp brevid mitt, just det ja, hon var ju på gymmet när min familj var på besök!
När jag stod i kassan så frågade damen om jag gjort en instueringskur (nej, inte nu igen) men jo det sa jag att jag hade (man kan ju alltid testa).
Sir name? Leo
First name? A.. ehrm..
Firstname? Agnes
Yes, I can find you here, when are you born? 94-04-07
Looks good, 6.50 £ Thank you!

Att sen passet inte var det roligaste i mitt liv (men det blev ändå 25 intervaller), att den välsminkade tjejen som stod brevid mig flyttade (det händer inte bara mig, läs Oskar Sjöbergs blogg!) till ett annat löpband då hon inte verkade vilja stå brevid svett- och snormonstret Aman.. ehrm Agnes bekom mig inte minsta lilla. 
 
Passet genomfördes dessutom med pappas Spotify-konto där jag laddat ner Leo listan! Tack för träningen familjen!
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback