Inlagg 4

Jo, jag vet. Jag ar aldrig bra pa att ha med min kamera, nagonstans. Och jag ar ledsen for det, jag ska forsoka skarpa mig, jag ska. Men ibland, ganska ofta sa hittar jag vyerna som jag egentligen hade velat fanga pa bild nar jag, aven om jag varit en sadan som ALLTID hade med mig kameran hogst troligt inte haft den dar, nar jag tranar! Idag var det en sadan dag, och bilden i inlagget kanske inte ar min, men det var precis sa har det sag ut i formiddags da jag sprang  backintervaller upp for constitution-hill. Sa sjukt underbart! 
 
 
Solsken! Joo, ja, faktiskt, helt sant! Forsta dagen sedan jag kom hit sa stralade solen ner pa mig. Okej,inte riktigt sant, det var riktigt fint vader pa nyarsdagen ocksa, men da for jag och waelsaren fran Nottingham till Swansea och agnade eftermiddagen at slaktkalas, sa dom stralarna fick vi bara njuta av genom bilrutan.
Gardinerna till sovrummet ar alltid fordragna (det blir varmare sa) sa gissa om min forvaning nar jag klockan sju i morse gick ut i koket for att fixa frukost och solen sken ner pa mig, underbart!
 
Sa jag korde ett pass jag tidigare kort i Sheffield med Brittiska landslagets talanggrupp. 
3 x
3 min
90 sek
90 sek
45 sek
45 sek
Uppfor!

Ett riktigt bra pass, och jag var bra trott efterat. Sa sa har lang har min UK-traning hallt ungefar den standard som jag hoppats:
Resedag
Vilodag (Nyarsafton)
Resedag
Langpass, 1 h 50 min
Intervaller, 5x5 min + kort stafett ca 4x40 s, ca 80-90 min toalt
Ol-Langpass, 2 h
Backintervaller, 6x4 min (1 km->550 m uppfor, vila 100 m flackt, 250 m nerfor, vila 100 m flackt) 70 min
Latt lopning, 50 min
Langpass, 2 h 15 min
Morgonjogg (inkl lopskolnig) 40 min - Cirkeltraning (inkl lopning) 1 h  5 min
Backintervaller, 1 h 30 min
 
Jag vet att jamfort med forra vintern sa ar inte detta nagon enorm traningsmangd, och langpassen ar kanske lite manga i forhallande till annan traning. Men jag har inte samma mal, inga masterskap som jag har tankt att kvalificera mig till, ingen ranking som maste forbattras. Jag insag nar jag var har sist att det inte gar att ha for hoga mal vad det galler orientering om orienteringstraning ar nagot som forekommer mer oftan an sallan och aldrig speciellt kontinuerligt.
Sa nu springer jag for att det ar skont, for att jag behover det. Men ocksa for att jag ar i bra form och inte vill tappa det, for att jag hur som helst har tankt att springa orientering nar jag kommer tillbaka till Sverige och for att  kunna hjalpa till att forbattra klubbens 10-mila resultat! Jag kor tuffa intervallpass (som den aldre waelsiska gentleman sa idag nar jag passerade honom for tredje gangen upp for backen, "thats a way to punish your self") for att, aven om orienteringstavlingarna blir fa sa vill ska jag kunna prestera nar dom kommer och kanske att det kommer att bli nagon lopartavling innan sommaren? Jag tranar vidare for att, aven om jag inte har nagra hogt satta ambitioner till nasta ar sa kanske det kommer ar da jag har det, och att starta fran noll da kommer att bli langt mycket jobbigare an att bygga vidare ifran dar jag ar nu.
 
I morgon sa kanske jag waelsaren ska aka och springa orientering, vi har inte bestamt oss an, men tydligen sa var hans lektioner installda, hoppashoppas! Annars sa blir det nog ett fett bra distanspass runt Aber, jag lovar att springa vidare i vilket fall!
 
Puss&Kram
 

Kommentarer
PTT säger:

Jag tyckte constitution hill var en ganska rejäl kulle i somras och då åkte jag ju ändå bergbana upp. Kör du bara intervaller upp från stan eller kör du även ner mot campingen på norra sidan? Får för mig att den leden inte är lika brant...

Svar: Jag sprang bara från stan, men kom aldrig riktigt hela vägen upp. Matt sa att han sprungit upp för hela och att det tagit honom 3.45.
Amanda Leo

2013-01-12 | 18:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback