Inlägg 6

Ser ni? å-ä-ö?! Min EGNA dator = Back in Sheffield!
Och det känns underbaaart! Varmvattnet fungerar, det bor inga spindlar i ugnen och jag tillbringar inte all min tid med kläder på under täcket med en stor tekopp. Det har i och för sig sina nackdelar också, såklart. Ingen frukost på sängen och ingen walesare som behövdes sparkas upp.
Men istället så har jag Alex och Rachel att jävlas med. Nej, jag jävlas inte så mycket, faktiskt.
Igår blev jag upphämtad på stationen och jag, plus mina enorma väskor packades in i Rothmans bil. Jag var helt slut efter 5 timmar på tåget och Big bang teori har aldrig varit så uppskattat.
Idag så tog vi fört sovmorgon innan jag och Rachel gav oss ut på en lugn 35 minuters löprunda och jag kände mig faktiskt helt okej, så imorgon blir det en orienterings tävling! Och jag har fått en antibiotika kur, för 22 spänn, försök slå det ni! Jag var minst sagt häpen när killen i kassan sa att han ville ha 2 £ för medicinen, yeah!
Men efter som att jag bara har en liten urinvägsinfektion så ska jag bara medicinera mig i tre dar och det är helt ok att fortsätta träna! :D 
Efter den otroligt utmanade löparrundan och efter lite lunch så åkte vi in till stan där jag shoppade brittiskt SIM-kort, Rachel shoppade baddräkt och klänning och Alex shoppade kaffe på Starbucks för att slippa följa med och leta kläder.
Tydligen så går dom på diet i det här huset. Thrive diet. Man kan säga att det är en vegan diet som går ut på att man ska äta en massa böner, linser, grönsaker och grejor. Men jag har riktig mjölk och dom äter kött också, bara inte så ofta och jag tycker att det är suveränt! Jag gillar att prova på nya grejor, och efter som att dom inte är helt bundna efter dieten och inte kör 100% vegan, och efter som att båda två också tränar så verkar det vara en kul grej att prova på. Att det dessutom inkluderade den största lunch jag ätit så här långt sedan jag kom hit, soppa, bröd,och sallad (jag kommer nog aldrig att vänja mig vid 2 mackor till lunch) så är jag super nöjd. Dagens middag bestod av ris (den bruna sorten), tahinisås, svamp-bönor-lök, frön och kikärtor. Det var grymt gott!
Så tillsammans med min och Waelsarens nyårs-utmaning (inte löfte, utmaning) att bara äta godis eller choklad en gång i veckan och kaka en gång så kan detta nog bli det nyttigaste jag varit, någonsin.
Och nu spelas Linnea Henriksson i rummet brevid, jag gillar att vara här!
 
Puss&Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback