Inlägg 7

Snöstorm! Eller nästan. Igår kväll så började små flingor falla och imorse vid kvart i åtta tiden då jag drog ut på min lilla morgonjogg så var hela stan täckt av ett tunnt, tunnt gnistrande täcke, hur fint som helst! Bilisterna tyckte nog inte riktigt som jag, nästan ingen har vinterdäck här så köerna ringlade långa dom första och sista tio minuterna av passet då någon stackare stod på toppen av en backe och slirade.
Så efter frukost och dusch packade jag ner mina CVn i väskan och tog mig ut på jobbjakt. Men vädret hade under den timma jag varit hemma slagit om totalt, nu vräkte snön ner och i stället för noll grader så visade termometern ett par plus, så allt som landade på marken smälte med detsamma. Men mina papper låg ju nerpackade i väskan, skönt!
...eller inte...
För varje gång jag lämnade fram ett CV, även om det var torrt och fint när jag började sträcka fram det så droppade vatten från mina kläder och mitt hår ner över papperna och otroligt proffsiga plumpar syntes mitt på det som var tänkt som min biljett till ett nytt jobb. Så småning om blev vädret lite bättre, fortfarande blötsnö, men mindre, och jag utvecklade en teknik som gick ut på att nypa med fingertopparna i pappret och böja resten av kroppen bakåt, troligen så trodde dom väll att det var en banan som stod där och sökte jobb.
Det var inga som sa sig behöva personal, men jag har i alla fall kommit en bit på väg. Så om ni ser en ruffsig snöman som viftar med papper åt er, bli inte rädda, det är bara jag!
 
I vilket fall, när jag kom hem så tänkte jag att "slänga ihop en Thrive diet soppa kan ju vara en bra idé" men som tur var lästa jag NOGA igenom ingridenserna innan jag började och insåg att jag inte hade en aning om vad hälften av dom var för något. Så istället letade jag upp ett recept med färre ingredienser, bananpankakor!
 
Jag vet inte om Carina läser min blogg, om inte så får ni som gör det (läs mamma) vidare befodra detta till henne, för hon är den enda av mina vänner som jag tror skulle kunna uppskatta en sådan här måltid, här kommer det:
 
1 cup bovetemjöl
1/4 cup malda linfrön
1/4 cup hampa mjöl (nej, man blir inte hög, eller åtminstonde inte än)
2 tsk bakpulver
1/2 tsk muskot
1 tsk kanel
1 banan
2 cups vatten
1/2 cup korn eller kokt bovete
 
Så alla torra ingridenser mixas i en skål medans bananen körs i matberedare tillsammans med vattnet. Sen så tillsätter man sakta dom torra ingrediensera och mixar allt till en smet. Slutligen rör man ner kornen.
Sen så steker man pannkakorna i kokosfett (eller annat fett) ca.5 min/sida så dom blir ganska tjocka.
Smaklig måltid!
 
Nu ska jag sätta Garminen på laddning, om en halvtimma så drar jag till ShUOCs cirkelträning, exciiiiiiiited!
 
Puss&Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback