Inlägg 8

Indisk linssoppa, hembakat knäckebröd och sallad med korn blev dagens lunch! Ni får ursäkta, men vad jag käkar kommer högst troligt bli ett återkommande tema, dagens recept lika så. För jag tycker att detta är GRYMT!
Annars så är dagens outfit nästan ett mer passande tema dagen till ära. Långkalsonger-byxor-tofflor-t-shirt-fleace-stickad kofta och halsduk. Det snöar igen, och jaa, förlåt om jag verkar gnällig och så, men det är sjukt jävla kallt! I det här hushållet så får man sätta på värmen när man känner för det, men jag har ingen aning om hur jag ska bära mig åt. Eller jo, jag har en misstanke om vilken knapp det är, men inte ens jag tycker det är en bra idé att springa runt och trycka på knappar hur som helst. Alltså sitter jag här och lider, men det är okej, jag är ju i alla fall påbylsad!
Annars så är det skönt att veta att allt är som vanligt här. Igår så sprang jag som en galning för att hinna i tid till cirkelträningen, och när jag kom fram så var jag prick i tid. Jag och två till. Så vi stod där och väntade en kvart innan någon annan dök upp och passet började. Men det var det värt, kanske inte världens bästa styrkepass i ärlighetens namn. Mer fokus på träning och mindre på att avverka det senaste halvåret eller så med Laura hade kanske bidragit till lite bättre effektivitet, men det var jätte roligt!

Ikväll så gäller intervaller, på bana! Jag har sprungit någon gång per halvår (eller år) på bana sedan jag slutade med friidrott för 8-10 år sen, så det här kommer bli spännande! ShUOC kör också intervaller på tisdagar, runt Endcliff-park. Så om inte banintervallerna faller mig i smaken så kan jag ju alltid gå tillbaka och börja träna med dom igen, men jag tänkte att det kan vara värt att prova!
Annars så ska jag häng tvätt, gå en promenad och maila iväg nåra fler CVn innan träningen börjar, och ikväll så blir det Pub-quiz, om jag inte är allt för trött efter intervallerna vill säga!

Och här är resultat och karta från i helgen. Short Brown.
http://www.southyorkshireorienteers.org.uk/event/2013-01-13-big-moor/splits.htm

http://www.syo.routegadget.co.uk/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=65&kieli=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback