Inlägg 9

Manpower! Det är min destination denna eftermiddag. Jag har skickat, jag vet inte, 20+ jobb-ansökningar dom senaste två dagarna, lämnat ut 15+ CVn och idag så tänkte jag testa ett tredje alternativ.
Men först långpass med Anwen och Laura! (: Så det får bli tidig luch om en timma och sen löparskorna på!

Hur det gick med min comback på löparbana?! Tjaa.. det var en gräsig upplevelse så att säga. kvart över 5 hoppade jag på spårvagnen nere vid Tesco och en halvtimma senare var den framme vid Don Valley Stadium. Jag räckte trevligt fram 2£ til kvinnan i kassan och hon tittade på mig som ett frågetecken. Tydligen så kostade det 4,50, för att ens få använda banan. Konstigt att betala för att springa. Men å andra sidan så betalar man ju hela tiden för  att vara innomhus på gym och dyl. så det är ju egentligen inte så underligt.

I vilket fall, väl inne på arenan så var banorna allt för hala för att kunna användas för intervallträning så istället sprang vi varv efter varv runt den lilla gräsplanen i mittet. Lite trångt blev det i kurvorna då Rugbylaget hade träning samtidigt, och då vill man gärna hålla sig så långt ut på kanten som möjligt!

En bra träning, 4x5 minuter med två minuters vila. Men det här med att jogga i vilan, det är tydligen ingenting man sysslar med som löpare, jag var den enda som envisades med att stå och studsa upp och ner som en jerkaperka. Alla var i alla fall jätte mysiga och jag kommer, om det funkar med jobb osv, försöka fortsätta att köra deras intervaller, och nu så får jag ju se fram emot comeback en andra gång!

Efter att ha fått skjuts hem av löparklubbens tränare så kastade jag mig in i duschen för att hänga med Rachel ner till Puben. Det blev inga öl för min del, jag var allt för trött efter träningen för att våga prova på det, men istället hamburgare! Rimmar inget vidare med vegan-kost kanske ni tänker, och nej, det är rätt. Men det var nog en av mitt livs bästa burgare, det ni. Så om ni har vägarna förbi The Red Deer så kan jag starkt rekomendera en matbit!

Sen det här med Quizet, jag kunde en fråga: I vilket land stal en städare ett tåg och körde rakt in i en byggnad? Ohyeah, just det! Men jag bidrog mer vad det gällde skapandet! Den vackra snögubben är till stor del min och rachels förtjänst, och visst är den fin! Jag säger bara 8 av 8 poäng!

Dom andra bilderna är ifrån Devils Bridge och The resavoar när jag och walesaren var på utflykt i förra veckan!


 
Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback